Ostatnio na jednej z grup o pozycjonowaniu zawrzało w temacie pozycjonowania restauracji. Czy warto, czy należy, czy zasadnie itp. Z jednej strony można powiedzieć, że warto, z drugiej, że nie. Zdania są podzielone, a nasze postanowiliśmy przelać na Wasze ekrany telefonów i komputerów. Zapraszamy do lektury Odpowiedzmy sobie od razu. Czy warto? WARTO! Nie ma nic do stracenia, a można tylko zyskać!
Oczywiście najprościej byłoby skorzystać z podstawowych rad i podpowiedzi, którymi dzieliliśmy się z wami dotychczas na naszym blogu. . Jednak rozwaga sugeruje, że warto byłoby zastanowić się nad pozycjami wskazanymi poniżej:
Czy wielkość biznesu jest na tyle znacząca, aby w SEO inwestować. Dla małego punktu gastronomicznego nie będzie sensu pozycjonowania, gdyż wyda się na nie dużo pieniędzy, a efekt będzie słabszy niż zainwestowanie w SocialMedia czy nawet najprostsze ulotki. Obszar działalności. Usługi jakie w ramach restauracji będziemy świadczyli
Ważne jest wszystko, ale ostatnie w sumie najważniejsze. Czemu? Określa nam bowiem, czy warto skorzystać z usług SEO. Zważcie na elementy takie jak:
Kiedy więc nie warto brać pod
uwagę SEO?
Jeśli punkt jest mały to warto
pomyśleć jedynie o wizytówce Google, jeśli punkt usługowy ma sporą konkurencję, lub
występuje na „zagęszczonym” terytorium, można rozważyć wsparcie wizytówki przez
dodatkowe pozycjonowanie . Pozycjonowanie wizytówki nie będzie potrzebne, gdy
wokół jest mało punktów usługowych o podobnym charakterze. W takim przypadku
powinno wystarczyć właściwe dobranie parametrów – pisaliśmy o tym tutaj, aby Google kierowało do nas gości z okolicy. Nic nie stoi na przeszkodzie,
żeby proces optymalizacji pozostawić w rękach specjalistów- SEOCentral jest do
Państwa dyspozycji.
Praktyka dowodzi, że w większości
przypadków punkty gastronomiczne pozycjonuje się co głównie za pomocą
wizytówek. Jednak w przypadku restauracji, czyli punktów nastawionych na innego
klienta niż bary szybkiej obsługi, rozsądnym wydaje się pozycjonowanie ze
stroną. Wracając jednak do mniejszych punktów, korzystających głównie z
Wizytówki, bez wątpienia warto w „Google Moja Firma” ustawić m.in. godziny
otwarcia, numer telefonu, dodać możliwość zarezerwowania stolika, uzupełnić informację czy dania mogą być serwowane na
wynos, czy przedsiębiorca oferuje usługę z dowozem, dane kontaktowe, np. mail,
FB, czy współpracują z popularnymi aplikacjami jak np. pyszne czy też
tripadvisor. Profil warto również wzbogacić o zdjęcie menu, jak i zdjęcia
lokalu od zewnątrz.