Na pozycjonowanie trzeba poświęcić dużo czasu oraz mieć wiedzę, która umożliwia osiągnięcie oczekiwanych efektów. Audyt, analiza słów kluczowych, monitorowanie witryny, poprawianie jej działania, analiza odnośników prowadzących do witryny, to tylko niektóre przykłady działań podejmowanych w trakcie pozycjonowania. Pracy i możliwości jest dużo, ale dzięki temu efekty są praktycznie nieograniczone.
Historia i wiek domeny. Jeśli adres www, który posiadasz, nie ma historii i dopiero zaczynasz swój biznes, to otrzymanie zamierzonego efektu będzie wymagało większego zaangażowania czasu, pracy i środków.
Pośrednio Konkurencja jest jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na świadczenie usług SEO. Wielkość branży ma ogromne znacznie, wysokie zagęszczenie rynku wymaga od specjalistów SEO korzystania z coraz bardziej skomplikowanych (a więc i czasochłonnych) narzędzi.
Słowa kluczowe.
Nie wszystkie słowa kluczowe pozycjonuje się tak samo. Ważna jest ich konkurencyjność. Trudność pozycjonowania wzrasta wraz z popularnością danego słowa kluczowego.
Skala działania.
Globalnie czy lokalnie? Odpowiedź na to pytanie ma niebagatelny wpływ na koszt pozycjonowania.