• Kontakt
  • Cennik
  • BLOG
  • Kontakt
  • Cennik
  • BLOG

Narzędzie SEO cz.1   

Do przeprowadzenia profesjonalnego audytu, analizy strony, linków prowadzących i wychodzących, linkowania wewnętrznego i wielu innych czynności związanych z pozycjonowanie potrzebne są odpowiednie programy. Dzisiaj przyjrzymy się tym, naszym zdaniem, najbardziej ważnym. Co oferują i czym się charakteryzują.

Google Tag Manager

Zaczynamy klasycznie, czyli od narzędzi dostępnych od Google. GTM jest darmowe i pozwala za pomocą skryptu integrować różne kody śledzące. Dzięki temu narzędziu nie trzeba edytować kodu całego serwisu, aby zintegrować narzędzia do analityki. Po wdrożeniu tego narzędzia nie trzeba kontrolować całego czy też fragmentów kodów, aby wszystko działało.    

GTM możemy uzyskać na stronie tagmanager.google.com, gdzie można wygenerować kod i wstawić go w sekcje <head> oraz <body> . Wtedy z poziomu panelu będziemy mogli dodawać narzędzia do analityki np. Google Analitycs czy też Facebook Pixel etc.   W przypadku WordPressa można w szybki sposób uzyskać takie coś za pomocą identyfikatora GTM. Wystarczy pobrać wtyczkę Google Tag Manager i po sprawie.

Google Data Studio

To nic innego jak narzędzie do automatycznego generowania raportów i to w czasie rzeczywistym. Wystarczy połączyć je z systemami jak Google Analitycs, Google Ads, Youtube, FaceBook, Arkusze Gooogle i inne.    

Raporty tego typu są bardzo przejrzyste, gdyż mamy całkowity zaprojektować je jak mają wyglądać i to pod względem wizualnym jak i technicznym. Mamy dostępne kilka szablonów, które możemy wykorzystać. Pojawiają się tam wykresy, tabele i wiele innych elementów, które w łatwy sposób przedstawiają wyniki omawianej witryny.  

Google Trends

To nic innego jak narzędzie pozwalające sprawdzić popularność słów kluczowych na podstawie statystyk zebranych przez wyszukiwarkę Google. Możemy sprawdzić popularność danego zwrotu oraz czy nie jest to sezonowa moda. Co ważne opcja ta istnieje dla wielu krajów. Nie ograniczamy się więc tylko dla Polski.

Narzędzie dostępne jest pod adresem: trends.google.pl i tutaj wpisujemy interesujące nas słowo. Po tym jak wyświetlą się pierwsze wyniki można doprecyzować dane zapytanie o przykładowo wybór kraju, dodatkowe frazy w celu ich porównania, wybór zakresu raportu (data), kategoria czy też wybór wyszukania np. grafika, wiadomości, zakupy.  

Google Keyword Planner

To jedno z najlepszych i najbardziej popularnych narzędzi do pracy w tworzeniu kampanii Google Ads. Dostępne jest pod adresem ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner.     

Te narzędzie również wspiera nas w pozycjonowaniu, gdyż pozwala odnaleźć popularne słowa kluczowe i sprawdzić ich historię. Narzędzie prognozuje też popularność w kolejnych okresach. Dzięki temu możemy bez problemu dobrać odpowiednie słowa kluczowe na podstawie jednej czy też dwóch fraz albo samego adresu URL naszego serwisu. Narzędzie wtedy analizuje całość i podpowiada na co warto się pozycjonować.  

Answerthepublic

To dość podobne narzędzie co GKP. Główna różnica polega na tym, że tutaj wyniki są rozszerzone i możemy również sprawdzić co warto napisać na naszego bloga. Serwis dostępny jest pod linkiem answerthepublic.com. Wpisujemy frazę, która nas interesuje np. pozycjonowanie. 

Następnie przedstawiany jest raport, w którym zostają ukazane pytania jakie często zadają użytkownicy sieci np. pozycjonowanie -> jakie programy do pozycjonowania. Są tutaj poruszan również frazy z długiego ogona.   Ogromnym plusem jest również to, że swoje zapytanie możemy wprowadzić w językach obcych.   

Ubersuggest

Narzędzie znajduje się pod adresem ubersuggest.com, tutaj tak naprawdę sprawdzimy jak ciężko wypozycjonować się na daną frazę. Dowiemy się jakie korzyści to przyniesie oraz jaki jest koszt za klilknięcie w systemie CPC w reklamach Ads. 

Aplikacja sprawdza również pozycje w top w SERP-ach.   Dostajemy również informacje na temat wolumenu wyszukiwania fraz za pomocą urządzeń mobilnych. Po rejestracji można przeanalizować ruch swojej witryny oraz sprawdzić stronę pod kątem optymalizacji (audyt SEO). Audyt jest dość pobieżny, gdyż ukazuje podstawowe problemy, ale na dobry początek na pewno wystarczy.     

Fajnym dodatkiem jest to, że Ubersuggest analizuje linki zwrotne do nas. Listę można wygenerować do pliku CSV.  

KeyWord Tool

Dostępne pod adresem keywordtool.io   Jedno z moich ulubionych narzędzi do znajdowania słów kluczowych. Głównie dlatego, że pokazuje najbardziej popularne frazy nie tylko w Google, ale również w BING, Youtube, Instagramie, eBay i wielu innych. 

W wersji darmowej pozwala znaleźć frazy w języku polskim oraz innych językach. Niestety tylko dwie pierwsze pozycje Cuda są również w wersji płatnej, gdyż tam pojawiają się trendy, wszystkie słowa i ich wolumen, koszt w Google Ads oraz liczba serwisów konkurencyjnych.