Do przeprowadzenia profesjonalnego audytu, analizy strony, linków prowadzących i wychodzących, linkowania wewnętrznego i wielu innych czynności związanych z pozycjonowanie potrzebne są odpowiednie programy. Dzisiaj przyjrzymy się tym, naszym zdaniem, najbardziej ważnym. Co oferują i czym się charakteryzują.
Zaczynamy klasycznie, czyli od
narzędzi dostępnych od Google. GTM jest darmowe i pozwala za pomocą skryptu
integrować różne kody śledzące. Dzięki temu narzędziu nie trzeba edytować kodu
całego serwisu, aby zintegrować narzędzia do analityki. Po wdrożeniu tego
narzędzia nie trzeba kontrolować całego czy też fragmentów kodów, aby wszystko
działało.
GTM możemy uzyskać na stronie
tagmanager.google.com, gdzie można wygenerować kod i wstawić go w sekcje
<head> oraz <body> . Wtedy z poziomu panelu będziemy mogli dodawać
narzędzia do analityki np. Google Analitycs czy też Facebook Pixel etc.
W przypadku WordPressa można w
szybki sposób uzyskać takie coś za pomocą identyfikatora GTM. Wystarczy pobrać
wtyczkę Google Tag Manager i po sprawie.
To nic innego jak narzędzie do
automatycznego generowania raportów i to w czasie rzeczywistym. Wystarczy
połączyć je z systemami jak Google Analitycs, Google Ads, Youtube, FaceBook, Arkusze
Gooogle i inne.
Raporty tego typu są bardzo
przejrzyste, gdyż mamy całkowity zaprojektować je jak mają wyglądać i to pod
względem wizualnym jak i technicznym. Mamy dostępne kilka szablonów, które
możemy wykorzystać. Pojawiają się tam wykresy, tabele i wiele innych elementów,
które w łatwy sposób przedstawiają wyniki omawianej witryny.
To nic innego jak narzędzie
pozwalające sprawdzić popularność słów kluczowych na podstawie statystyk zebranych
przez wyszukiwarkę Google. Możemy sprawdzić popularność danego zwrotu oraz czy
nie jest to sezonowa moda. Co ważne opcja ta istnieje dla wielu krajów. Nie
ograniczamy się więc tylko dla Polski.
Narzędzie dostępne jest pod
adresem: trends.google.pl i tutaj wpisujemy interesujące nas słowo. Po tym jak
wyświetlą się pierwsze wyniki można doprecyzować dane zapytanie o przykładowo
wybór kraju, dodatkowe frazy w celu ich porównania, wybór zakresu raportu
(data), kategoria czy też wybór wyszukania np. grafika, wiadomości, zakupy.
To jedno z najlepszych i
najbardziej popularnych narzędzi do pracy w tworzeniu kampanii Google Ads.
Dostępne jest pod adresem ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner.
Te narzędzie również wspiera nas
w pozycjonowaniu, gdyż pozwala odnaleźć popularne słowa kluczowe i sprawdzić
ich historię. Narzędzie prognozuje też popularność w kolejnych okresach. Dzięki
temu możemy bez problemu dobrać odpowiednie słowa kluczowe na podstawie jednej
czy też dwóch fraz albo samego adresu URL naszego serwisu. Narzędzie wtedy
analizuje całość i podpowiada na co warto się pozycjonować.
To dość podobne narzędzie co GKP.
Główna różnica polega na tym, że tutaj wyniki są rozszerzone i możemy również
sprawdzić co warto napisać na naszego bloga. Serwis dostępny jest pod linkiem
answerthepublic.com. Wpisujemy frazę, która nas interesuje np. pozycjonowanie.
Następnie przedstawiany jest raport, w którym zostają ukazane pytania jakie
często zadają użytkownicy sieci np. pozycjonowanie -> jakie programy do
pozycjonowania. Są tutaj poruszan również frazy z długiego ogona.
Ogromnym plusem jest również to,
że swoje zapytanie możemy wprowadzić w językach obcych.
Narzędzie znajduje się pod
adresem ubersuggest.com, tutaj tak naprawdę sprawdzimy jak ciężko wypozycjonować
się na daną frazę. Dowiemy się jakie korzyści to przyniesie oraz jaki jest
koszt za klilknięcie w systemie CPC w reklamach Ads.
Aplikacja sprawdza również
pozycje w top w SERP-ach.
Dostajemy również informacje na
temat wolumenu wyszukiwania fraz za pomocą urządzeń mobilnych. Po rejestracji
można przeanalizować ruch swojej witryny oraz sprawdzić stronę pod kątem
optymalizacji (audyt SEO). Audyt jest dość pobieżny, gdyż ukazuje podstawowe
problemy, ale na dobry początek na pewno wystarczy.
Fajnym dodatkiem jest to, że
Ubersuggest analizuje linki zwrotne do nas. Listę można wygenerować do pliku
CSV.
Dostępne pod adresem
keywordtool.io
Jedno z moich ulubionych narzędzi
do znajdowania słów kluczowych. Głównie dlatego, że pokazuje najbardziej
popularne frazy nie tylko w Google, ale również w BING, Youtube, Instagramie,
eBay i wielu innych.
W wersji darmowej pozwala znaleźć frazy w języku polskim
oraz innych językach. Niestety tylko dwie pierwsze pozycje Cuda są również w
wersji płatnej, gdyż tam pojawiają się trendy, wszystkie słowa i ich wolumen,
koszt w Google Ads oraz liczba serwisów konkurencyjnych.