Czym
jest link, powszechnie znany sznurkiem, czym jest link building, dlaczego posty
na forach mają inne znaczenie niż artykuły sponsorowane, dlaczego warto
pozyskiwać i poszukiwać zewnętrznych odnośników? Wszystko to znajdziesz w
artykule poniżej.
Działalność w zakresie SEO obejmuje w ogromnej mierze pracę
z linkami.
Link, zwany też jako hiperłącze, odnośnik, czy też
wspomniany wyżej sznurek to niejako skrót, pozwalający internaucie dostać się
do określonego miejsca w internecie. Działanie jak zapewne wszyscy kojarzycie, jest wyjątkowo intuicyjne- wystarczy jedno
kliknięcie i jesteście w nowym miejscu. Link może występować w postaci pełnego
i widocznego adresu strony docelowej, bądź też jako link zakotwiczony (anchor
text). Częściej występuje ta druga
wersja, np. w postaci „kliknij TU”, gdzie pod zwrotem „TU” zakotwiczony jest
właściwy link.
Linkbuilding jest jedną z podstawowych czynności składowych procesu pozycjonowania. Jednym słowem polega na pozyskiwaniu (umieszczaniu) odnośników z innych stron (witryn) do naszej witryny, którą chcemy wypozycjonować. Jakiś czas temu znaczenie miała wyłącznie ilość pozyskanych linków, teraz natomiast, z uwagi na zasadę działania algorytmu Pingwin (Google Penguin 4.0), większą rolę odgrywa jakość powiązanych i linkujących stron, a nie ich ilość.