Tak, na to też są wytyczne Google. Bez różnicy, czy sam piszesz teksty czy komuś to zlecasz warto wiedzieć ile znaków powinny mieć treści, aby te były dobrze odczytywane przez Google. Pewne jest to, że treści muszą powstawać, aby liczyć na wysokie pozycje w rankingu. Dodatkowo można za ich pomocą budować wizerunek eksperta i pozyskiwać nowych klientów. Przenalizowaliśmy treści ich długości, a nawet popularne wtyczki SEO, które są udostępniane dla Word Pressa.
Jednak pierwsze pytanie nie
powinno tak brzmieć. Przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie o jaki tekst
nam chodzi. Zupełnie inna wartość jest bowiem przypisana dla tekstów na Bloga,
inna dla artykułów sponsorowanych, a jeszcze inna dla kategorii czy też samych
produktów. W tym materiale przedstawimy ile dany materiał powinien mieć znaków.
Nie będziemy mówili to zależy, po prostu po tylu latach pozycjonowania wiemy
jakie treści dają najlepsze efekty w danym miejscu. Według popularnej wtyczki
Rank Much Seo minimalna wartość to 600 znaków, ale już platforma Medium
twierdzi, że 1600 słów jest optymalna dla człowieka, gdyż jest w stanie
przeczytać ją w 7 minut. Potem nasze skupienie opada. A co na to roboty Google
i samo Google?
Pisaliśmy już o nich tutaj, ale w skrócie są to po prostu materiały reklamy w sieci. Są one wartościowe często dla użytkowników jak i robotów, gdyż odpowiadają na pytania jednych i drugich. Przede wszystkim w tym tekście reklamowym zyskuje praktycznie każdy. Po pierwsze zleceniodawca ma link w materiale do swojej strony i zyskuje tym samym moc.
Dodatkowo czytelnik w przypadku dobrego materiału nie dość, że zyskuje potrzebną wiedzę to również otrzymuje link do strony końcowej, gdzie może znaleźć np. poszukiwany produkt. Google widzi to i również dla takiego materiału daje dobre rotowanie i udaje mu się przebić wysoko w wynikach na dane zapytanie. Korzystają jak widać wszyscy.
Minimalna ilość znaków w artykule sponsorowanym to 2500 , a maksymalna powinna kończyć się w okolicach 4200 znaków. Jednakże warto, aby po prostu taki materiał wyczerpywał temat do końca.
Przed stworzeniem takiego tekstu warto jeszcze przyjrzeć się tekstom o podobnym temacie w sieci znajdujących się na pierwszych miejscach. Następnie porównać długość materiałów z pierwszych pozycji i zastosować to u siebie. Tak można zajść wysoko.
Dokładnie o produktach pisaliśmy tutaj, o kategoriach jeszcze nie było mowy, ale jedno jest pewne, że odpowiednie opisy są ważne dla każdego sklepu. Dobrze przygotowane materiały wspierają właśnie działania SEO. Warto aby w tego typu treściach pojawiały się słowa kluczowe, linki wewnętrzne oraz śródtytuły.
Według naszych analiz na stronach
sklepów powinny pojawić się następujące długości treści
-> Opis
kategorii od 2500 do nawet 10 000 znaków.
-> Opis
produktów od 3 000 do nawet 10 000 znaków
Czemu tak duże wartości? Wszystko dlatego, że tego typu opisy są wtedy traktowane jako blog, a jak wiadomo dla Google bardzo wartościowe materiały.
.Dodatkowo w takich treściach można zmieścić znacznie więcej fraz kluczowych. Dla osób posiadających sklep internetowych powinno to być kredo podczas tworzenia treści. Oczywiście do ich tworzenia zawsze pomagają również właściwe programy, o których pisaliśmy tutaj.
Social Media – posty
Tutaj oczywiście też kwestia tego, w jakich mediach i co publikujemy. W LinkedIn możemy mieć zarówno wpis z ofertą, jak i wpis typu naukowego, który może mieć nawet 2500 znaków. Co by tutaj nie pisać LinkedIn jest bardzo dobrym źródłem publikacji, gdyż Google indeksuje wszystko co tam znajdzie. W przypadku FB, czy Instagram jest trochę inaczej. W tym drugim przypadku bardziej trzeba stworzyć dobrą treść, aby ta została odpowiednio pokazana innym odbiorcom. Poniżej poszczególne tabele przedstawiają ile znaków można dać w danej platformie.
Google Moja Firma
Posty |
1500 maks, bez minimum |
Tytuł |
Maksymalnie 58 znaków |
Posty mogą mieć do 1500 znaków, ale widocznych jest tylko pierwszych 100 słów. Resztę można zobaczyć po kliknięciu . Według Google idealna długość posta GMB wynosi od 150 do 300 znaków.
Nazwa użytkownika |
Maksymalnie 50 znaków |
Opis strony |
Maksymalnie 155 znaków |
Posty |
Maksymalnie 63 206 znaków |
Uwagi |
Maksymalnie 8000 znaków |
Rozmiar wideo |
Do 10 GB |
Czas trwania |
Maksymalnie 240 minut |
Format |
Zalecany MP4, ale można użyć dowolnego formatu |
Rozmiar przesyłanego obrazu |
Maksymalnie 30 MB |
Oczywiście to, że Facebook pozwala na ponad 63 tys. postaci, nie oznacza, że jest to dobry pomysł. Szanse na przeczytanie całego posta o tej długości są niewielkie. Eksperci od mediów społecznościowych, w tym gigant marketingowy Hubspot , uważają 40–50 znaków za idealną długością.
Tweety |
Maksymalnie 280 znaków |
Bezpośrednie wiadomości |
Maksymalnie 10 000 znaków |
Rozmiar przesyłanego obrazu |
Maksymalnie 5 MB |
Rozdzielczość |
1500 x 500 pikseli |
Chociaż Twitter zwiększył limity znaków ze 140 do 280 znaków, krótsze tweety zwiększają zaangażowanie. Badania pokazują, że tweety o długości od 71 do 100 znaków są lubiane i retweetowane częściej niż dłuższe posty. Pamiętaj, że wzmianki @, gify i obrazy nie zmniejszają limitu znaków tweeta, ale linki tak, chociaż zostaną skrócone do 23 znaków.
Status |
Maksymalnie 700 znaków |
Artykuły |
Maksymalnie 120 000 znaków |
Dyskusje grupowe |
Maksymalnie 2000 znaków |
Idealna długość statusu LinkedIn to około 100 znaków. Przycisk „Zobacz więcej” odcina wiadomości o około 140 znakach. W przypadku artykułów zalecenie to 3000 znaków.
Podpis |
Maks. 2,20 znaków |
Bio |
Maksymalnie 150 znaków |
Nazwa użytkownika |
Maksymalnie 30 znaków |
Hashtagi |
Maksymalnie 30 hashtagów |
Rozmiar obrazu |
Maksymalnie 30 MB |
Proporcje obrazu |
1:91:1 do 16:9 |
Przesyłanie wideo |
Maksymalnie 4 GB |
Czas trwania filmu |
Maksymalnie 60 sekund |
Ponownie, limit znaków jest prawdopodobnie większy, niż chcesz użyć. Użycie pełnych 2200 znaków oznacza, że odwiedzający będzie musiał kliknąć przycisk „Zobacz więcej”, aby wyświetlić cały post, więc lepiej skrócić podpisy. Zalecane jest poniżej 125 znaków, aby cały podpis był widoczny w kanale Instagram.
Youtube
tytuł nagrania |
Maksymalnie 100 znaków |
Opis |
Maksymalnie 5000 znaków |
Długość wideo |
Do 12 godzin |
Pamiętaj, że w większości wyników wyszukiwania tytuł filmu prawdopodobnie zostanie obcięty do 70 znaków, więc najlepiej jest zachować krótkie tytuły i umieścić najważniejsze słowa kluczowe na początku tytułu.
Opis filmu to jedyne miejsce, w którym powinieneś w pełni wykorzystać przydzielone znaki. YouTube jest trzecią najpopularniejszą wyszukiwarką po wyszukiwarce Google i wyszukiwarce Google, więc umieszczenie ważnych słów kluczowych w opisie filmu to dobry sposób na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania
W sumie dość prosto. W Word wystarczy kliknąć na „wyrazy” i wtedy dowiaduje się, że w tym momencie mam 4041 znaków ze spacjami. W przypadku dokumentów Google wystarczy wejść w Narzędzia -> liczba znaków. Tym samym udało nam się uzyskać odpowiednią liczbę, aby zakończyć ten materiał. Wy zaś macie już wiedzę, jak tworzyć odpowiednie treści.