Ile znaków powinna mieć treść pozycjonująca

Artykuły sponsorowane

Pisaliśmy już o nich tutaj, ale w skrócie są to po prostu materiały reklamy w sieci. Są one wartościowe często dla użytkowników jak i robotów, gdyż odpowiadają na pytania jednych i drugich. Przede wszystkim w tym tekście reklamowym zyskuje praktycznie każdy. Po pierwsze zleceniodawca ma link w materiale do swojej strony i zyskuje tym samym moc.

Dodatkowo czytelnik w przypadku dobrego materiału nie dość, że zyskuje potrzebną wiedzę to również otrzymuje link do strony końcowej, gdzie może znaleźć np. poszukiwany produkt. Google widzi to i również dla takiego materiału daje dobre rotowanie i udaje mu się przebić wysoko w wynikach na dane zapytanie. Korzystają jak widać wszyscy.

Minimalna ilość znaków w artykule sponsorowanym  to 2500 , a maksymalna powinna kończyć się w okolicach 4200 znaków. Jednakże warto, aby po prostu taki materiał wyczerpywał temat do końca.

Przed stworzeniem takiego tekstu warto jeszcze przyjrzeć się tekstom o podobnym temacie w sieci znajdujących się na pierwszych miejscach. Następnie porównać długość materiałów z pierwszych pozycji i zastosować to u siebie. Tak można zajść wysoko.

Social Media – posty

Tutaj oczywiście też kwestia tego, w jakich mediach i co publikujemy. W LinkedIn możemy mieć zarówno wpis z ofertą, jak i wpis typu naukowego, który może mieć nawet 2500 znaków. Co by tutaj nie pisać LinkedIn jest bardzo dobrym źródłem publikacji, gdyż Google indeksuje wszystko co tam znajdzie. W przypadku FB, czy Instagram jest trochę inaczej. W tym drugim przypadku bardziej trzeba stworzyć dobrą treść, aby ta została odpowiednio pokazana innym odbiorcom. Poniżej poszczególne tabele przedstawiają ile znaków można dać w danej platformie.


Google Moja Firma

Posty

1500 maks, bez minimum

Tytuł

Maksymalnie 58 znaków

Posty mogą mieć do 1500 znaków, ale widocznych jest tylko pierwszych 100 słów. Resztę można zobaczyć po kliknięciu . Według Google idealna długość posta GMB wynosi od 150 do 300 znaków.

Facebook

Nazwa użytkownika

Maksymalnie 50 znaków

Opis strony

Maksymalnie 155 znaków

Posty

Maksymalnie 63 206 znaków

Uwagi

Maksymalnie 8000 znaków

Rozmiar wideo

Do 10 GB

Czas trwania

Maksymalnie 240 minut

Format

Zalecany MP4, ale można użyć dowolnego formatu

Rozmiar przesyłanego obrazu

Maksymalnie 30 MB

Oczywiście to, że Facebook pozwala na ponad 63 tys. postaci, nie oznacza, że jest to dobry pomysł. Szanse na przeczytanie całego posta o tej długości są niewielkie. Eksperci od mediów społecznościowych, w tym gigant marketingowy Hubspot , uważają 40–50 znaków za idealną długością.

Twitter

Tweety

Maksymalnie 280 znaków

Bezpośrednie wiadomości

Maksymalnie 10 000 znaków

Rozmiar przesyłanego obrazu

Maksymalnie 5 MB

Rozdzielczość

1500 x 500 pikseli

Chociaż Twitter zwiększył limity znaków ze 140 do 280 znaków, krótsze tweety zwiększają zaangażowanie. Badania pokazują, że tweety o długości od 71 do 100 znaków są lubiane i retweetowane częściej niż dłuższe posty. Pamiętaj, że wzmianki @, gify i obrazy nie zmniejszają limitu znaków tweeta, ale linki tak, chociaż zostaną skrócone do 23 znaków.

LinkedIn

Status

Maksymalnie 700 znaków

Artykuły

Maksymalnie 120 000 znaków

Dyskusje grupowe

Maksymalnie 2000 znaków

Idealna długość statusu LinkedIn to około 100 znaków. Przycisk „Zobacz więcej” odcina wiadomości o około 140 znakach. W przypadku artykułów zalecenie to 3000 znaków.

Instagram

Podpis

Maks. 2,20 znaków

Bio

Maksymalnie 150 znaków

Nazwa użytkownika

Maksymalnie 30 znaków

Hashtagi

Maksymalnie 30 hashtagów

Rozmiar obrazu

Maksymalnie 30 MB

Proporcje obrazu

1:91:1 do 16:9

Przesyłanie wideo

Maksymalnie 4 GB

Czas trwania filmu

Maksymalnie 60 sekund

Ponownie, limit znaków jest prawdopodobnie większy, niż chcesz użyć. Użycie pełnych 2200 znaków oznacza, że odwiedzający będzie musiał kliknąć przycisk „Zobacz więcej”, aby wyświetlić cały post, więc lepiej skrócić podpisy. Zalecane jest poniżej 125 znaków, aby cały podpis był widoczny w kanale Instagram.

Youtube

tytuł nagrania

Maksymalnie 100 znaków

Opis

Maksymalnie 5000 znaków

Długość wideo

Do 12 godzin

Pamiętaj, że w większości wyników wyszukiwania tytuł filmu prawdopodobnie zostanie obcięty do 70 znaków, więc najlepiej jest zachować krótkie tytuły i umieścić najważniejsze słowa kluczowe na początku tytułu.

Opis filmu to jedyne miejsce, w którym powinieneś w pełni wykorzystać przydzielone znaki. YouTube jest trzecią najpopularniejszą wyszukiwarką po wyszukiwarce Google i wyszukiwarce Google, więc umieszczenie ważnych słów kluczowych w opisie filmu to dobry sposób na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania