• Kontakt
  • Cennik
  • BLOG
  • Kontakt
  • Cennik
  • BLOG

Teksty do sklepu internetowego

Czy warto tworzyć unikalne treści w e-sklepie? Odpowiedź można zamknąć w jednym zdaniu – oczywiście, że tak. Tylko jak zrobić, aby być wysoko w Google i zyskać klikalność na poziomie 40%? Pamiętajcie równocześnie, że 3% klikalności przypada witrynom okupującym dolne rewiry pierwszej strony wyników wyszukiwania . Jeśli więc nie jesteś w TOP 10 to pomyślcie jaki niski procent Was zauważy i kliknie w odnośnik prowadzący do waszej witryny.

1

Reklamy

Oczywiście możecie wykupić reklamy Google, ale nadal organiczne wyniki przynoszą więcej korzyści, a na dodatek uzyskane raz działają przez długi czas. Z uwagi na powyższe, warto pamiętać o korzyściach płynących z tekstów o charakterze autorskim - pisanie tekstów do sklepu jest bardzo ważne. Poniżej mały poradnik jak robić to poprawnie.

2

Rozpoczęcie prac

Po pierwsze musimy ustalić nasz target, warto wiedzieć kto u nas kupuje. Profil potencjalnego klienta jest ważny, gdyż styl i język prowadzący do pozyskania uwagi i uznania potencjalnego konsumenta będzie zależał głównie od jego charakteru. Inaczej pisze się dla osób, które kupują kosmetyki, inaczej dla amatorów małych narzędzi budowlanych, a inaczej dla klientów zainteresowanych zakupem elektroniki. Trzeba wziąć pod uwagę intencje odbiory i jego zapytania.

Po drugie

Ważne aby w materiałach  przygotowywanych pojawiał się język korzyści, a w nim również emocje. Nie mniej istotne jest  zachowanie właściwej schludności w zakresie ortografii i gramatyki.  Warto również używać strony czynnej np. Ola podlewa kwiaty. Zwrot taki  brzmi lepiej niż Kwiaty zostały podlane przez Olę. Nie używajcie też zbyt wiele słów kluczowych, lepiej aby tekst był pisany dla człowieka niż maszyny, a słowa ważne były wpisane w inne, szersze zwroty i mogą być pogrubione, bądź też wpisane kursywą.  

Po trzecie

Warto również tworzyć jasne tytuły wpisów, produktów czy kategorii. Ważne jest również formatowanie, w tym pilnowanie rodzajów nagłówków, tj. H1 czy H2. Pamiętajmy jednak aby zachować hierarchię i co najważniejsze H1 może być użyty tylko raz – najczęściej przypisuje się mu tytuł.

Prawie Gotowe

Linkowanie

Skoro już dotarliśmy do tego etapu, oznacza to, że treść Twojego art jest prawie gotowa. W takiej sytuacji warto wykorzystać szansę i zastosować linkowanie wewnętrzne. Dzięki temu robot Google lepiej odnajdzie się na się naszej witrynie i spokojnie przechodzi z jednego źródła do kolejnego.  

Grafika

Tekst warto również wzbogacić grafikami, które powinny być opatrzone szeroko rozumianymi metadanymi jak i tekstem alternatywnym, opisem, lokalizacją i opisem ALT. Dane takie da się umieścić w plikach graficznych za pomocą darmowych, powszechnie dostępnych programów.

Meta

Dobrą praktyką jest również wypełnianie meta title i meta description. Ważne aby zawrzeć w nich słowa ważne dla nas i pogrubić je w discritpion, gdyż przykuwają jeszcze bardziej wzrok.

Ważne jest również to, aby nie duplikować treści. Google jest bardzo czułe na takie zachowania. a Pod żadnym pozorem nie kopiuj od innych. Unikalne treści są bardzo, bardzo ważne. Tak naprawdę trzeba połączyć 3 punkty, które tworzą idealny trójkąt: zdjęcie, tekst i specyfikacja. Jednak na razie opis jest najważniejszy nie ma obecnie nic ważniejszego.