SEO czyli rozwijając skrót to Search Engine Optimization. To rodzaj procesów, których celem jest zoptymalizowanie witryny internetowej w taki sposób, aby najlepiej odpowiadała zapytaniom przez roboty Google. Dzięki tym działaniom witryna zdobywa lepszą pozycję w naturalnych czyli bezpłatnych wynikach organicznych Google.
Lista wyników w Google powszechnie nazywana
SERP sprawia, że pierwsze miejsca zwiększają widoczność witryny oraz jej popularność.
Dobry wynik również wpływa na rozpoznawalność marki, prestiż, zwiększenie
dochodów oraz zaufanie odbiorcy.
SEO zagranicą określa optymalizacje, która prowadzi
do sprawdzenia i dostosowania strony do wytycznych wyszukiwarki oraz jej
pozycjonowania w niej.
W Polsce SEO często zastępowane jest słowem
pozycjonowaniem. Nic dziwnego, gdyż w skład działań wchodzi większy zakres
usług, jak audyt strony czy linkbuilding. Hasło jest więc u nas bardzie rozległe
i wiąże się również z tworzeniem unikalnych tekstów dla witryny, zmianami w
kodzie strony,
Działania SEO to tak naprawdę skupienie się na pozyskiwanie ruchu z bezpłatnych wyników, a więc tymi co znajdują się pod reklamami. Google Ads to zaś wyniki, które są oznaczone jako reklama. Co jest skuteczniejsze? Na pewno reklamy działają od razu, a w przypadku pozycjonowania organicznego potrzebny jest czas. Najlepiej wykonywać obydwa działania jednocześnie, gdyż znacznie mniej odbiorców klika w reklamy niż wyniki organiczne.
Do odpowiedniego pozycjonowanie wykorzystywane są darmowe i płatne programy jak: