Nie inaczej będzie jeśli ktoś szuka kuchni Włoskiej, czy porządnej restauracji. Troszkę inaczej będzie w przypadku… baru szybkiej obsługi, zważywszy na charakterystykę miejsca i rys klientów, wystarczy pozycjonowanie w wizytówce. W niektórych przypadkach tworzenie strony oraz wizytówki jest zbytecznym wysiłkiem. 

Odrobinę inaczej będzie kształtowała się sytuacja w przypadku firm zajmujących się np. organizowaniem spotkań firmowych i obsługą gastronomiczną o charakterze biznesowym. W tej sytuacji warto pomyśleć o SEO, ponieważ pozycja w Google ma tu nieocenione znaczenie.                   
Tak dobrze skonfigurowaną wizytówkę warto dopełnić opiniami.  To dzięki opiniom klientów i Waszym unikalnym odpowiedziomwizytówka może osiągnąć wysokie pozycje w zakresie widoczności na Mapach i w wyszukiwarce. Warto odpisywać na  nie tylko na komentarze pozytywne, ale  negatywne. Z uwagi na charakter działania algorytmów Google, warto aby odpowiedzi na komentarze i opinie były zawsze przygotowywane w indywidulany sposób, bez korzystania z opcji „CTRL C + CTRL V”. Zaś w  przypadku restauracji, bez wątpienia należy pamiętać o tym, żeby strona była dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Również rezerwacja stolików powinna być przystosowana do smartfonów. To bardzo ważna część UX, która przy odpowiedniej implementacji sprawi, że klient będzie czuł się dobrze, jeszcze zanim przestąpi wasze progi. Tak naprawdę to tyle. 

Oczywiście jeszcze warto przeglądać zdjęcia dodane przez klientów, praktyka wskazuje, że czasem zdarzają się sytuacje, kiedy zdjęcia publikowane na naszym profilu nie są prawdziwe, a celem ich publikacji jest oczernienie wizerunku lokalu.  Warto je zgłosić do Google, które przeprowadzi analizę aktywności danego użytkownika.   Jak sami widziecie, w przypadku gastronomii SEO jest odrobinę mniej niż zwykle. To bardziej porady i drobne technikalia.  W praktyce duża część małych lokali gastronomicznych potrzebuje wsparcia SEO. Z uwagi na dużą ilość klientów, zdjęć i opinii, Wizytówki niejako pozycjonują się same, automatycznie.  Większości wystarczy dobrze prowadzony kanał w social mediach i wizytówka