6. Obsługa klientów

To tutaj zaznaczamy, czy obsługujemy klientów tylko w danym miejscu, czy być może również dostarczamy towar.

7. Obszar działania

W tym punkcie określamy czy świadczymy usługi tylko w danym mieście, a może na terenie całej Polski etc.

8. Telefon i www

Tutaj wprowadzamy telefon pod, który mogą dzwonić klienci oraz stronę www.

9. Kod weryfikacyjny

Google musi nas zweryfikować w tym celu możemy dostać SMS, e-mail lub pocztówkę z kodem.

10. Zweryfikowanie

Po podaniu właściwego kodu weryfikujemy wizytówkę i w tym momencie staje się ona aktywna. 

Co wpływa na ranking

Oceny, wpisy

Pierwsze co możesz robić dla swojej firmy zaraz po odpaleniu wizytówki i dodaniu zdjęć to proszenie odwiedzających o ocenę.

Technik pozyskiwania ocen jest wiele. Możemy prosić odwiedzających, na drzwiach możemy przylepić specjalny QR Code i wiele innych. Wyobraźnia nie zna granic i metod na ich pozyskanie jest dużo. Wiadomo, że najlepsze są te pozytywne, gdyż Google to widzi i ma to wpływ na pozycje. Ważne jest jednak to, aby w unikalny sposób odpowiadać na wszystkie oceny zarówno te pozytywne, jak i nie. 

Drugą ważną sprawą jest dodawanie wpisów. Są to krótkie informacje o nowościach, promocjach i różnych tematach, którymi chcemy podzielić się ze swoimi odbiorcami. To takie małe blogi okraszone jednym zdjęciem i opisem. Warto, aby opis był zawsze unikalny i zawierał słowa opisujące naszą działalność. Wtedy Google widzi, gdzie chcemy kierować nasze usługi czy produkty i odpowiednio to rankuje. Czym jesteśmy wyżej tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś do nas zadzwoni, przyjedzie, sprawdzi, czy też coś zamówi. 

Restuaracje

Każda branża ma trochę inne kategorie i produkty. W restauracjach przykładowo można za pomocą wizytówki zarezerwować stolik, zobaczyć aktualny ruch w lokalu, czy też złożyć zamówienie online. Właściciele tego typu obiektów mają również możliwość prezentowania menu.

Sklepy

W sklepach zaś możemy stworzyć kolaż naszych produktów, aby już w niej kupujący mogli zapoznać się z naszymi produktami. Odbiorcy sprawdzą też aktualny ruch. Sklepy mogą robić również promocje, które są wyróżniane we wpisach.

Hotele i inne

Hotele mają obecnie jedne z najbardziej rozbudowanych wizytówek. Połączenie ze stronami rezerwacyjnymi, oferowane udogodnienia, zdjęcia pokojów, oceny ośrodka, obsługi, lokalizacji i pokojów. To tylko przykłady. Dobrze prowadzona wizytówka daje ogromną ilość możliwości dla właścicieli hoteli i innych firm oferujących wypoczynek.  

Surferlocal

To tak naprawdę płatne narzędzie do tego, aby monitorować jak wysoko jesteśmy w danym regionie. To w tym programie znajdziemy również informacje co powinniśmy poprawić, aby być wyżej. Program odpowiada na wiele pytań, które odpowiednio wykorzystane pomagają w pozycjonowaniu wizytówki 

NAP - Name Adress Phone

To nic innego jak wizytówki firmy, które są po prostu dodawane na innych stronach. Ważne jest, aby dodawać tam dane tak samo, jak w przypadku wizytówki Google. Dzięki temu roboty Google zauważą spójność i będą lepiej widziały naszą główną wizytówkę. Przykładem NAP jest : targeo, firmy.net, panoramafirm,

Witryna Business Site

Jeśli nie posiadamy własnej witryny internetowej to w Google Moja Firma w sekcji Witryna Business Site możemy ją stworzyć. Proste szablony sprawiają, że szybko możemy mieć własne www, a na dodatek wpisy dodane w wizytówce pojawiają się tutaj.

Co mogę zrobić aby być wyżej

Oczywiście poza wyżej opisanymi metodami mamy również kilka innych sposobów aby wejść wyżej w rankingu "map" 

Osadzenie mapki na stronie

Swoją mapkę warto również zaimplementować na stornie przykładowo w zakładce kontakt. Jednakże poza samymi danymi teleadresowymi i mapą Google ceni sobie unikalny opis, który określa naszą firmę. Miło również jeśli strona będzie odpowiednio zoptymalizowana pod to wszystko, a Google w tym pomaga za pomocą narzędzia dostępnego tutaj. 

„Około 70% zasobów przeznaczamy na podstawowe działania firmy. 20% wędruje na jej dalszą ekspansję i rozwój. A 10%? Tu wszystko jest dozwolone. Z biegiem czasu, coraz trudniej było nam wygospodarować te 10%. Myślę jednak, że to niezwykle ważne, aby pozwolić ludziom na kreatywność i działanie poza schematami.” 

Sergey Brin