Prowadzenie sklepu internetowego to zawsze ogromne wyzwanie. Na samym początku rzadko myśli się nad działaniami SEO, gdyż najważniejsza jest sprzedaż. Jednak, gdy coś nie idzie, a ludzi w sklepie mało warto przemyśleć swoje działanie. Czasami kilka prostych metod w wizytówce Google lub pozycjonowanie sprawi, że wyszukiwarka oraz inni zrozumieją jak bardzo kochasz swoją firmę.
Od czego więc zacząć? Pomyśl o tym, że każda nawet najdrobniejsza rzecz powinna być w Twoim sklepie pięknie i jasno opisana. Ludzie i Google lubią, gdy nawet mały wiatraczek jest opisany tak, że wiadomo gdzie się sprawdzi idealnie. To podstawa i producenci dostarczają przecież takie wpisy. Jednakże niestety lub stety z takimi materiałami uda Ci się wejść wysoko, ale jedynie w płatnych reklamach. Niestety płaci się za to dużo a efekt jest tylko wtedy kiedy w sumie płacimy i to też nie zawsze. Może więc pomyśleć o SEO? Efekt jest za jakiś czas, ale będzie długotrwały. To na pewno ale…
Jednakże aby do tego dotrzeć materiały na stornie nie mogą być od producentów. Szybko bowiem można zauważyć, że opisy są używane praktycznie przez wszystkie inne podobne do Ciebie firmy. Google tego nie lubi więc Twój sklep dla wyszukiwarki jest po prostu mało wartościowy. Nie oferuje nic nowego, nic ciekawego… a przecież jest inaczej.
W takim razie ruszasz i chcesz modyfikować treści nadesłane przez producenta. Okazuje się jednak, że nie jest to zgodne z ich prawem. Wielu producentów nie pozwala na takie działania i aby to zrobić trzeba do nich napisać, czy jest taka możliwość. Najczęściej pojawia się odpowiedź odmowna, gdyż producent nie chce aby inne słowo prezentowało ich produkt. Na szczęście można to odpowiednio obejść, aby tekst był unikalny i przyjazny dla Google. Oto
kilka porad:
Komentarze i recenzje to super sprawa na unikalne opisy. Ludzie, a dokładnie odbiorcy produktu są najlepszym czy można się posiłkować. Nie dość, że otrzymujemy tutaj unikalny kontent to jeszcze jest on napisany przez unikalną osobę. Google bardzo to lubi i świetnie promuje tego typu działania.
Synonimy jeśli można i producent na to pozwoli to można spróbować powalczyć synonimami, aby tekst brzmiał tak samo, ale był dla Google widziany jako unikalny materiał.
Poradniki, odpowiedzi na pytania to kolejna dobrze promowana przez Google wersja. Możemy sobie stworzyć sekcję odpowiedzi na pytania, w której albo zdają je sami odbiorcy albo sami odpowiadamy na to, co przyjdzie nam do głowy. W przypadku opcji numer jeden system sam pozwala odwiedzającym zadać pytanie, a moderator odpisuje i dodaje je na stronę wybranego produktu.
Poradniki to również ciekawy materiał zarówno dla odwiedzających jak i Google. Ciekawostki na temat sprzętu, suplementów, czy też nawet samem marki albo produkcji perfum jest popularna w sieci i daje bardzo dobre efekty w pozycjonowaniu.
Metoda na bloga czyli zrobić wpisy na swojej stronie w postaci posta na bloga i połączyć go z produktami to również dobra metoda. Google lubi długie wpisy, a blog np. z poradami w suplementacji, czy też recenzjami produktów ze świata IT. To wszystko cenią nie tylko użytkownicy, ale również Google.
Co
nie zostanie przez nas wybrane ważne jest jednak to, aby tekst był czytelny.
Dobrą praktyką jest robienie akapitów oraz dodawanie zdjęć odpowiednio
otagowanych. O tej drugiej opcji będziemy pisali w oddzielnym materiale na
naszym blogu.
Na
zakończenie dodam jeszcze informacje na temat linków kanonicznych. To nic
innego jak usuwanie produktów dublujących się. Przykładowo mamy unikalny opis
dla Witaminy C 100 tabletek, ale ta sama witamina pojawia się również w wersji
200 tabletek. Opis jest ten sam i aby Google nie dublowało sobie treści warto
zrobić link kanoniczny opisany tutaj.
Wtedy
produkt w postaci 200 tabletek jest na naszej stornie jako wariant, a my mamy
unikalny tekst dla Google, który nigdzie się wcześniej nie pojawiał.
Słowem zakończenia na pewno, a wręcz zdecydowanie warto dbać o teksty jakie pojawiają się w produktach zwłaszcza tych, które chcemy sprzedawać. Oczywiście najlepiej wszystkie, ale jak mamy bardzo dużo produktów warto wybrać chociaż te na których nam zależy np. produkty własne i zadbać o nie kompleksowo.